W dniu 1 czerwca br. miała miejsce konferencja prasowa poświęcona walorom płynącym  z opakowań szklanych. Spotkanie z dziennikarzami  było podsumowaniem kampanii edukacyjnej ZDROWO W SZKLE trwającej  na portalu społecznościowym Facebook  już niemalże 8 miesięcy.

Działania edukacyjne to również seria artykułów zawierających dowody na to, że szklane opakowania, w tym szklana butelka ZIMNEGO MLEKA są odpowiednie dla produktów, zdrowe i przyjazne dla środowiska.

Konferencja utrzymana była w charakterze śniadania prasowego.  W upalny dzień, który tego dnia towarzyszył zaproszeni goście mogli  orzeźwić się ZIMNYM MLEKIEM.   Była to również dogodna okazja do prezentacji nowości, którą ROBICO  zamierza wprowadzić w czerwcu, mianowicie Śmietany 18% w szklanym słoiczku.

Konferencję prowadziła, aktorka Monika Mrozowska, a  producentów; hutę szkła Owens – Illinois (producenta butelki szklanej do ZIMNEGO MLEKA oraz słoiczka do śmietany) reprezentowali :  Viivika Remmel (Marketing Manager Food Europe O-I) oraz Piotr Michalski (Marketing Manager East North Europe O-I). Firmę ROBICO reprezentował Dyrektor ZUH ROBICO Andrzej Szczepański. W loży eksperckiej  dodatkowo zasiadali : Sławomir Brzózek, w-ce prezes Fundacji Nasza Ziemia oraz Justyna Marszałkowska z poradni dietetycznej Prolinea.

Głównymi tematami poruszanymi przez specjalistów były:
1) Viivika Remmel z O-I zaprezentowała  ideę kampanii oraz ogólne tendencje i przykłady pochodzące z Europy dot. spożywania produktów w opakowaniach szklanych
2) Piotr Michalski z O-I przedstawił wyniki badań statystycznych dotyczące preferencji konsumentów w zakresie opakowań szklanych i porównał wyniki w Polsce i Europie(sondaż FEVE).
3) Justyna Marszałkowska opowiada o tym dlaczego szkło jest najlepszym materiałem opakowaniowym dla produktów żywnościowych,
4) Wiceprezes Fundacji Nasza Ziemia – Sławomir Brzózek, wyjaśniał „Dlaczego szkło jest przyjazne dla środowiska?”
5) Przedstawienie przez Andrzeja Szczepańskiego powodów wyboru szklanych opakowań dla sprzedawanych przez Robico produktów, zwłaszcza dla wprowadzonego na rynek w 2004 r. ZIMNEGO MLEKA.

Duże zainteresowanie wzbudził temat recyklingu szklanych opakowań,  który niewątpliwie powinien być kontynuowany. Badania przeprowadzone przez FEVE (Europejska Federacja Opakowań Szklanych)  dowodzą, że świadomość na temat segregacji odpadów  w Polsce jest na bardzo niskim poziomie.

Wszyscy zebrani w restauracji Biosfeera, z pewnością podpisaliby się pod następującym stwierdzeniem:
„Edukacja na temat opakowań przyjaznych samemu produktowi i środowisku trwa i jeszcze długo musi być kontynuowana. Do nabrania przez powyższe działania szybszego tempa konieczne są nowe regulacje  prawne wprowadzane na szczeblu rządowym”.