Przetwory mleczne do picia robią furorę. W ostatnich latach sprzyjają im dwa trendy — moda na zdrowe odżywianie oraz upalne lata, podczas których sprzedaż tych napojów wzrasta nawet ponad dwukrotnie. Ostatnie tygodnie są tego najlepszym dowodem.
Wzrost spożycia napojów mlecznych stał się trendem światowym. Wpisuje się on w modę zdrowego odżywiania. Polacy bardzo szybko podchwycili te nawyki. Raport firmy ACNielsen „Co nowego na świecie — Globalne trendy dla kategorii spożywczych w 2004 roku” pokazuje, iż z siedmiu kategorii, które odnotowały dwucyfrowy wzrost wartości sprzedaży, pięć posiadało dodatkowe, widoczne, zdrowotne lub odchudzające, właściwości. Dwie najdynamiczniej rosnące kategorie to napoje na bazie soi (wzrost konsumpcji o 31%) i właśnie jogurty pitne (poprawa o 19%). Konsumenci na całym świecie interesują się dietą i zdrowiem, w szczególności biorąc pod uwagę fakt, iż media poświęcają tyle uwagi sprawom otyłości i cukrzycy” — stwierdziła Jane Perrin, Manager w ACNielsen Global Service, autorka raportu. W dodatku okazuje się, że na rozwiniętych rynkach, element ten był głównym czynnikiem sterującym wzrostem kategorii. Popularność tego rodzaju diet i wynikające z tego zakupy konkretnych kategorii spożywczych, w wielu regionach zostały zidentyfikowane jako kluczowy czynnik sterujący wzrostem poszczególnych kategorii lub wpływający w sposób negatywny na inne kategorie.